30 Ocak 2012 Pazartesi

99 Francs


Konu reklamcılıktan açılmışken önceden seyrettiğim bir film aklıma geldi ve sizlerle paylaşmaya karar verdim.Tüketim toplumunun sert bir dille eleştirildiği ,reklam sektörü ve kişinin özbenliğinin kaybetmesinin anlatıldığı filmin konusu şöyle reklâm metni yazarlığı yapan Octave dünyanın en büyük reklâm ajansında çalışmaktadır.Ancak Octave’ın yaşadıkları olaylar onun hayatını altüst etmeye yetecektir. Sophie ile yaşadığı aşk ve reklâm filmini satmak için gittiği şirketteki bir toplantı sonrasında yaşadıkları ile yetenekli Octave, aklını oynatır ve bu büyük reklâm kampanyasını sabote ederek kendisini yaratmış olan sisteme isyan etmeye karar verir.Ayrıca ek bilgi olarak film Frédéric Beigbeder’in yari otobiyografik romandan uyarlanmıştır.

Filmden replikler:

''Sizden daha ileri olduğum için kusura bakmayın ama yarın ne isteyeceğinize bugün ben karar veririm. Sizi yenileğe boğarım. yeniliğin avantajı da uzun süre yeni kalmanız, idealı önce benden sonra beni yaratan çağdan nefret etmenizdir."

"Hayatımı ayda 75 bin francs karşılığında sizi manipüle etmekle geçirdim.Tam hayalinizde ki araba için tam para biriktirdiğinizde ben onu demode yaparım. daima düş kırıklığı içinde olmanıız sağlarım. Ben beyninize giren adamım"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder