3 Mart 2012 Cumartesi

Çocuk Gözüyle Süt'e Yaklaşım

Tüketim dünyasında özellikle de gıda sanayisi anlamında çocuklar sektörü besleyen önemli damarlardan biri. Reklam ve pazarlama unsurlarının çocuk algısındaki yadsınamaz yerini göz ardı etmeyen sektör, bu durumun avantajlarını sonuna kadar kullanıyor. Bunun en çarpıcı örneğini son zamanlarda medyadan takip ettiğim bir süt reklamı o kadar güzel yansıtıyor ki. Sek süt firması günlük süt üretiminde çoğu firmanın da yaptığı gibi uzun zamandır yarım litre ve bir litrelik formdaki bu ürünün satışını gerçekleştiriyordu. Fakat tüketim açısından kolaylığı arttırmaya yönelik şekilde planladıkları 200 ml lik ambalaj fikri, firma için pazarlama ve satış anlamında oldukça cazip geldi. Firma tüketici anlamında büyük bir kitle olan çocuklar için, ürünün reklamlaştırma ve tanıtım aşamasında süt kutusunun ambalajında değişime gitme kararı almış. Ve ortaya şu ilginç fikir çıkmış. Her süt kutusu üzerine etiket mantığında olduğu gibi bir kişiselleştirme ve etikette ismi yazan çocuğun kendi sütünü içme fikri. Çocukların algı dünyasında reklamların yeri oldukça güçlü. Bu durumun avantajlarını kullanan üretici firma doğru ürün ile bu pazardaki yerini daima sağlam tutacaktır.

2 yorum:

  1. Biz çocukken nerdeydi böyle cicili bicili paketler :))))) Standarttı hep. Bir de zaten hiç sevmezdim sütü, annem dayadıkça dayardı ağzıma bardak bardak. Öyle reklama meklama gerek olmazdı yani :)

    YanıtlaSil
  2. buda tüketim toplumunun yaşamımıza katkıları sonuçta;)

    YanıtlaSil