Coca-cola nın kurumsal geçmişinin 100 yılı aşkın olduğunu hepimiz bir şekilde biliriz. Peki coca cola nın yaklaşık bir yüzyıldır süregelen bu başarısının ve pazardaki süreklililğinin sebebi nedir? Bu durumu irdelemek coca cola‘nın 2.5 litrelik şişesinin iç kısmındaki yazıya odaklandığımda gerçekleşti. Coca cola firmasının içeceğinin şişesinin yıllara göre geçirdiği değişimin anlatıldığı kronolojik bir içerik buldum. Ayrıntılarda gizlenen bu görsel unsurun merak etme içgüdülerimi tetiklediği anda bir çok kıvılcım zihnimde belirdi. Bir eczacı olan Dr. John Stith Pemberton bir gün keşfettiği bu ferahlatıcı içeceğin bir de sodalı versiyonunu yaparak müşterilere sundu.Sodalı versiyonun beğenilmesi ve pazarlama unsurlarının da katkısıyla günümüzde içecek sektöründe bir ekol haline gelmesini sağlamıştır. Ülkemizde bu ekol 1964 yılında işadamı Kadir Has tarafından piyasaya sürülmüştür. Türkiye sektöründe ne denli başarıya ulaşıldığını hepimiz net bir şekilde görebiliyoruz. Bu başarı o denli büyüktür ki içimizden biri olan Muhtar Kent Coca Cola bünyesinde CEO olarak görev almaktadır. Türk toplumunun kültürel anlamda benimsediği bu içeceğin iftar sofralarındaki yerini görsel anlamda reklamlar sayesinde çok iyi besleyen coca cola bu anlamda da başarılı olduğunu bir kez daha göstermiştir. Türk toplumunu için çok kutsal olan bu değer yargısının içinde bir firmanın yer alması ulaşılabilinecek son noktadır. Coca cola sadece basit bir içecek satmıyor, sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk projeleriyle de doğal hayatın korunmasında söz sahibi oluyor.Son olarak Coca Cola’nın Atlanta’da yer alan müzesinde, yıllardır saklanan sırrı bizzat Muhtar Kent tarafından yerleştirildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder