7 Mart 2012 Çarşamba

Pek çok kişi gibi ben de İkea’dan yuva kurma içgüdüsünün kölesi olmuştum Eğer akıllıca bir şey görürsem, örneğin yin-yang şeklinde küçük bir kahve masası, ona sahip olmalıydım.
 Tyler'ın sahip oldukların sonunda sana sahip oluyor.
Biz tüketiciyiz tutkulu bir yaşam tarzının yan ürünleriyiz dediği Fight Club'ın sahnelerinde adeta İkea'nın özetinin yapıldığını görürsünüz.Defalarca seyretmeme rağmen hala aynı heyecanla izlerim.Geçenlerde bu filmin ruhbilimsel çözümlemesini okuyarak film hakkında kaçırdığım detayları görmemi sağlayarak ,tekrar detaylı olarak düşünmemi sağladı.
Sizde bu linkden yazıyı okuyabilirsiniz: http://www.akademikbakis.org/25/18.pdf
Yıllardır endüstride rakiplerinden sıyrılmasını iyi bilen , ürünlerinin yapım aşamasında tasarıma büyük önem veren İsviçre merkezli hazır mobilya ve ev aksesuarları markası İkea alanında öncü rolü oynayarak mağaza sayısını hergeçen gün arttırmaya devam ediyor.IKEA’nın ürün alımında izlediği politika ise gerçekten çok önemli.IKEA Güney Doğu Asya’da çocuk işçilerin çalıştırıldığı üretim merkezlerinden ve çalışanlara sigorta imkânının verilmediği şirketlerden ürün satın almıyor. Böylece hem etik, hem de kültürel açıdan ayrım yapmadan sosyal sorumluluğunu çok kolay yerine getirmiş oluyor. Bu özellikleriyle rakiplerinin arasından sıyrılıyor.1943'te kurduğu marka'nın kurucusu IKEA'nın adı, adının ve soyadının ilk harflerine ilaveten büyüdüğü mülk ve köyün baş harflerinin bileşimi Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd'dan gelmektedir.Ayrıca 86 yaşındaki Kamprad 40 milyar dolarlık servetiyle dünyanın en zengin 5. adamı.IKEA reklamları ise başka bir yazı hazırlanacak kadar güzeller.Aşağıdan bazı örnekleri izleyebilirsiniz.

                                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder